Garantie

Wij garanderen onze garantie

Wij geloven in onze producten. daarom geven wij niet alleen eengarnatie van 5 jaar. Wij nemen contact met u op na 4,5 jaar om om het product te bespreken.

Voldoet het nog een de vooraf gestelde wensen en eisen.

Wij geven geen garantie als verkooptruc om vervolgens stilzwijgend de garantie te laten verlopen.

Wij geven garantie vanuit duurzaamheid, omdat onze minimale eis van ons product is op 5 jaar mee te gaan

Na 4,5 jaar mailtje sturen dat de garantie bijna verlopen is.

  • tips mbt duurzaamheid
  • Wilt u wat anders geef uw meubels een 2de kans
  • Controleer de volgende punten om maximaal gebruik te maken van uw garantie
  • controleer de pootjes, zijn ze versleten, dan sturen wij nieuwe toe.
  • Hoekjes van de poedercoat? -> doe duurzam is het om een product na 5 jaar opnieuw te laten poedercoaten?
  • Niet verkoop gericht. Maar, het mailtje kan al genoeg zijn om een klant te triggeren weer even op onze webshop te kijken
  • Wel vragen hoe het product is bevallen, snelle en simpele vragenlijst. -> doel is duurzaamheid vergroten
  • heeft u het product nog -> ja /nee
  • enz.


Duurzaamheids campagnes voor de klant?

  • mail sturen na de winter met tips voor goed onderhoud
  • 1 jaar na aankoop mail sturen om te vragen hoe het bevalt of er schades zijn die wij kunnen verhelpen 
  • na 2 jaar verloopt de garantie, 2 maanden voor die tijd een mail sturen om het product aandachtig te controleren.
  • Wij vragen hierbij ook begrip voor gebruikssporen
  • en wij vragen ook een pragmatische en eerlijke blik vanuit de klant.
  • Goed vastleggen 
  • Unieke productcode voor registratie? te omslachtig


Lange garantie geven op:

  • Poedercoat 5 jaar -> inkopen bij B&R (zwart op wit)
  • Constructie 5 jaar -> OX Living
  • hout 5 jaar -> op kromtrekken -> OX Living?
  • Millboard 5 jaar? -> fabrieksgarantie (zwart op wit)
  • Kussens 5 jaar-> stof en vulling (zwart op wit)


Duurzaamheid

Is dit meetbaar

Hoe kunnen wij duurzame meubels maken in een wereld waarbij het gebruik van materialen per definitie niet duurzaam is.

Duurzaamheid is zuinig zijn op de producten die wij hebben.


Wij produceren volgens het Hexagoon systeem

Wat heb ik in de hand:

  1. Lokaal produceren (200km)
  2. Producten degelijk ontwerpen voor een lange levensduur
  3. Kwaliteit materialen gebruiken voor een lange levensduur
  4. Klanten helpen om hun investering te onderhouden, waardevol te houden
  5. Verantwoording nemen over onze eigen producten binnen de garantietermijn.
  6. Duidelijk omschrijven wat de garantie inhoud.
  7. klant informeren over het verlopen van de garantie voor laatste controle



Wat heb ik niet in de hand:

  1. klant neemt vroegtijdig afscheid van product
  2. Waarom?
  3. Design niet meer mooi?
  4. niks aan te doen.
  5. product word lelijk?
  6. helpen met goed onderhoud, 
  7. tips via mailing 
  8. of fysiek langs gaan tegen betaling
  9. Product beschadigd of defect?
  10. binnen garantie kosteloos verhelpen
  11. buiten garantie, gratis tips geven of voor laag tarief verhelpen
  12. Klant niet bewust van footprint?
  13. bewust maken door mailing


Share by: